Érin Rippen

food in transitie
2030 (FIT2030)

Als lid van het marketingteam binnen het programma Food in Transitie 2030 (FIT2030), een initiatief van Stichting Ontwikkelingsfonds Levensmiddelenindustrie (SOL), had ik de verantwoordelijkheid voor diverse grafische uitingen en het beheer van de online kanalen.

FIT2030 is hét programma waarmee bedrijven in de foodsector toekomstbestendig kunnen worden voor 2030. Het doel van FIT2030 is om samenwerking en verbinding tussen bedrijven, onderwijs en overheden te versterken. Met als resultaat? Toekomstbestendige organisaties die slimmer werken én produceren. Binnen het marketingteam was ik verantwoordelijk voor verschillende grafische uitingen en het bijhouden van de online kanalen.

FIT2030 evenement

FIT2030 heeft verschillende partners die hun expertise, kennis en kunde inzetten om foodbedrijven verder te helpen in hun ontwikkeling. Om de onderlinge samenwerking tussen deze partners te stimuleren hebben wij een FIT2030 evenement georganiseerd.

SOL Roll-up Banner + Beachvlag
FIT2030 E-mailbanners 2

Het doel van het evenement was om partners met elkaar in contact te brengen, aangezien ze niet volledig op de hoogte waren van elkaars expertise en dienstverlening. Dat is een gemiste kans, omdat gezamenlijke inspanningen de capaciteit vergroten om meer bedrijven te helpen.
Het was dan ook mooi om te zien dat tijdens het evenement waardevolle verbindingen en samenwerkingen ontstonden tussen de partners. 

Voorafgaand aan het evenement ontvingen de partners een ‘partner toolkit’ met verschillende communicatiemiddelen, zoals standaard social media-posts, FIT2030 huisstijlrichtlijnen, e-mailbanners, flyers en nieuwsbriefitems, om hun eigen communicatie te versterken.

Kortom dit evenement heeft bijgedragen aan een effectievere samenwerking en het vergroten van de impact van FIT2030.