Érin Rippen

stichting ontwikkelingsfonds levensmiddelenindustrie (SOL)

Ik ben trots op mijn betrokkenheid bij Stichting Ontwikkelingsfonds Levensmiddelenindustrie (SOL) als lid van het marketingteam. SOL is een onafhankelijke adviesorganisatie die zich richt op het ondersteunen van bedrijven en medewerkers in de food- en feedindustrie. Hun missie is om vaardigheid, wendbaarheid en vitaliteit te bevorderen in deze sector door middel van regionale samenwerkingen tussen bedrijven, onderwijsinstellingen en overheidsinstanties.

Binnen het marketingteam heb ik actief bijgedragen aan de communicatie van SOL. Denk aan het creëren van content, het onderhouden van communicatiekanalen om de betrokkenheid te vergroten en het monitoren van online prestaties.

Maandelijkse nieuwsbrieven

Als marketing en communicatie medewerkers was ik medeverantwoordelijk voor het creëren van de maandelijkse nieuwsbrief van SOL. Deze nieuwsbrieven bevatten actuele onderwerpen binnen de foodsector, informatie over evenementen en recente ontwikkelingen binnen de SOL. Hier zijn enkele voorbeelden:

Nieuwsbrief 3
SOL socials 1

Social media

Verder hield ik de SOL LinkedIn-pagina up-to-date door wekelijks informatieve socialposts te delen. Deze posts omvatten onder andere klantverhalen, sectorgerelateerd nieuws en updates over FIT2030, hét programma dat bedrijven in de levensmiddelenindustrie helpt om toekomstbestendig te worden én te blijven voor 2030. 

Diverse printuitingen

Sporadisch was ik verantwoordelijk voor het maken van informatieve flyers of onepagers over verschillende opleidingstrajecten die je via de SOL kan volgen.